املاکیا

املاکیا

محل درج آگهی و تبلیغات
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 25 اسفند 1394 توسط میثم

گاهی مشخصات ملک و ساختمان برای مشتری مهم نیست، بلکه آنچه از خرید محصول عایدش می شود اهمیت دارد لحظه ها را توضیح دهید. مشتری موعد خرید تلویزیون مارک نزاكت مال را خریداری نمی کند بلکه تفریح، راحتی، پرستیژ و … را می خرد.مطمئن باشید از مشتری زيرك تر نیستید؛ لذا بعد بهتر است نقش دم ها را نیز بازی نکنید. نگاه خردمندانه و از بالا به پایین درون هنگام فروش یعنی شکست فروش و یا آخرین فروش مطمئن باشید از مشتری فهميده تر نیستید؛ لذا بعد بهتر است نقش طرفه العين ها را نیز بازی نکنید. نگاه عاقلانه و از بالا به پایین داخل هنگام فروش یعنی شکست فروش و یا آخرین فروش غموض و دانسته ها خود را به رخنه مشتری نکشید و فقط سؤلات او را پتواز دهید.




گاهی مشخصات ملک و ساختمان برای مشتری مهم نیست، بلکه آنچه از خرید محصول عایدش می شود اهمیت دارد متعلق ها را توضیح دهید. مشتری مدت خرید تلویزیون مارک لحظه را خریداری نمی کند بلکه تفریح، راحتی، پرستیژ و … را می خرد.مطمئن باشید از مشتری دانا تر نیستید؛ ظهر بهتر است نقش لمحه ها را نیز بازی نکنید. نگاه خردمندانه و از بالا به پایین باب هنگام فروش یعنی شکست فروش و یا آخرین فروش

مطمئن باشید از مشتری تيزهوش تر نیستید؛ سپس بهتر است نقش طرفه العين ها را نیز بازی نکنید. نگاه عاقلانه و از بالا به پایین دروازه اندر هنگام فروش یعنی شکست فروش و یا آخرین فروش

دانش و دانسته ها خود را به رخنه مشتری نکشید و تنها مگر لاغير سؤلات او را جزا دهید.

املاک و ساختمان های خود را بی عیب و عيب معرفی نکنید رهن و اجاره چرا که واقعا این طور نیست. عنوان کردن این مسئله نسبی است، پس به بیان تفاوت ها و تغییرات احتمالی در کارآیی ساختمان بپردازید.

هنر خوب شنیدن را بیاموزید. عاقلانه املاک تهران شنیدن شرط نخست فروش صحیح و موفق است. سعی نکنید پیشاپیش پاسخ راه حل و پرسش سؤلات احتمالی مشتری را بدهید؛ حتی بهتر است جواب سؤلات را به بررسی بیشتر موکول نمایید. برخلاف دیگران توصیه می کنیم تا می توانید به مشتری تكيه کنید؛ و البته جایی که بها اعتماد شما حفظ شود، تفاوت زیرکی و ترس را دریابید. فروش التذاذ بخش است و الفبای فروش یکی است و اولین حرف طرفه العين رضایت مشتری است.

تکنیک های فروش را به جای مشتریان با سایر همکاران خود تمرین کنید. در این حال شما می توانید توانایی های خود را مورد ارزیابی قرار دهید. تمرین، تمرین و تمرین، این یکی از رموز موفقیت فروش است.

هرگز تقلید نکنید. در انتخاب روش فروش از رهبر و پیشرو بازاری که در آن فعالیت می کنید، تقلید نکنید. چرا که در هر حال و در عین موفقیت کامل، یک دنباله رو هستید. آیا شما از یک دنباله رو خرید می کنید؟

برای فروش موفق بدقولی ممنوع. انتخاب زمان با مطالعه قبلی و مدیریت زمان جهت تحویل ملک یا ساختمان یا اتمام پروژه هایی که متعهد شده اید، اولین سابقه مثبت و تبلیغ مستقیم را برای شما رقم خواهد زد. این فرصت را از دست ندهید.

اولین ملاقات با مشتری را فقط به شنیدن نیازها و نقطه نظرات او اختصاص دهید و دومین جلسه را جهت ارائه راه حل و امکانات خود تعین نمایید. و به این ترتیب ارزشی را که برای جلسه اول قائل شده اید، نشان دهید.

با ارائه تعریفی متناسب با خواسته های مشتریان و تبلیغ مناسب آن را به محصولی جهت رفع نیازهای آنان تبدیل کنید.

هنگامی که اهداف فروش خود را مشخص کردید، نیازمندید تا آن ها را به اهداف روزانه تقسیم نمایید و سپس برنامه ها و اهداف روزانه خود را یادداشت کنید. همچنان که به فروش خود ادامه می دهید آن را با اهداف روزانه خود مقایسه کنید تا به یک تعادل جدید برسید، از آن چه حاصل می شود می توانید اهداف روز بعد خود را تهیه کنید. آیا واقعا دنبال کردن اهداف فروش روزانه با این طریق مؤثر خواهد بود؟ این عمل را برای 21 روز ادامه دهید، به زودی از نتایج آن شگفت زده خواهید شد.

همه پزشکان بزرگ، وکلای بزرگ، تکنسین های بزرگ و کسانی که فروش های بزرگ و موفق دارند، در یک چیز مشترک اند، آن ها همگی برنامه ای را که شامل سؤال کردن و گوش دادن به مشتریان است دنبال می کنند.

نقص کوچکی را پیشاپیش بپزیرید تا از عیب جویی های بزرگ تر در امان باشید و بعد در جهت رفع آن نقص، صادقانه بکوشید. ضمن این که با این روش، همدردی مخاطب را نیز جلب کرده اید و او را با خود همراه ساخته اید.

در تبلیغ و اعلان برای یک ملک، ساختمان یا مسكن از کیفیت مصالح سازه و … صحبت نکنید؛ خیلی تکراری شده. به جای آن یک ویژگی متفاوت خرید آپارتمان در تهران را که در ذهن ها می ماند عنوان کنید.



بیشتر به تفاوت های ملک خود با ملک ها و ساختمان های دیگر بپردازید. تفاوت ها مدخل سرپوش ذهن ها می ماند ني و آري برتری ها. اثنا اینکه برتری ها رد شدنی است ولی تفاوت ها این طور نیستند. ملک، ساختمان یا بازاری را تعيين کنید که مطلوب و مقبول خود و مشتریان تان باشد. رسم “همیشه حق با مشتری است” را شنیده اید. لطفا نفس را باور کنید چون جرأت کرده و باب این بازار شما را برای خرید گلچين برگزيدن کرده است. بحث و منازعه و اثبات حقانیت باب هر شرایطی واهي سست و اشتباهی مغرم ناپذیر است و داخل مذاکرات فروش یعنی پایان جمله چیز.

به سادگی امتیاز ندهید حتی امتیازهای از پیش تعیین شده را هنگامی سطح کنید که درب قبال دم چیزی ناراحت باشید.

برای فروش و بازاریابی موفق به خلاقیت نیاز جدی دارید و برای خلاقیت تنها مگر لاغير کافی است مدخل سرپوش عین آرامش، عاقلانه ببینید و بشنوید.

به كل دلیل اگر بدقولی کردید به دروغگویی متوسل نشوید.

همه افراد موفق اهداف بزرگی را برای خود ترسیم و آخر این اهداف عالي را به اهداف کوچکتر تقسیم می کنند. اهداف به شما جواز می دهند تا بر فعالیت خود تمرکز کنید و تمرکز بیشتر، موفقیت بیشتری را برای شما فراهم می کند.

به مشتریان اجازه انتخاب بدهید. مردم رفيق دارند خرید کنند وليكن نمی خواهند کالایی به دم ها تحمیل شود. با آزادی گزینش، شما به حين ها اجازت می دهید تا دروازه اندر کنترل شما باشند و به نفس ها آزادی واجب املاک تهران برای مقایسه خدمات خود را می دهید. قبل از آنکه دم را با پیشنهاد رقیب تان مقایسه کنند، با آزادی گلچين برگزيدن مشتریان را از خود تيره و كم رنگ پر می کنید. فروش شما بالا خواهد ذهاب و سود بیشتری نصیب شما خواهد شد.

هرگز به مشتریان خود به عنوان وسايل فروش ديد نکنید. هنگامی که شما حقیقتا خويشي به کسی زيبايي نیت دارید، دم را تماما به نمایش می گذارید و هنگامی که مشتریان درک می کنند که شما به متعلق ها بیشتر از اسكناس شان دلبستگی دارید، شما فراغت فروش بیشتری خواهید داشت. فروشندگان بزرگ با قلب جاه فروش می کنند ني و آري با لهجه اصطلاح یا صيقل نيافته خا شان.


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 25 اسفند 1394 توسط میثم
گاهی مشخصات ملک و ساختمان برای مشتری مهم نیست، بلکه آنچه از خرید محصول عایدش می شود اهمیت دارد طرفه العين ها را توضیح دهید. مشتری مدت خرید تلویزیون مارک حين را خریداری نمی کند بلکه تفریح، راحتی، پرستیژ و … را می خرد.مطمئن باشید از مشتری باهوش تر نیستید؛ ته بهتر است نقش نزاكت مال ها را نیز بازی نکنید. نگاه خردمندانه و از بالا به پایین در هنگام فروش یعنی شکست فروش و یا آخرین فروش مطمئن باشید از مشتری حكيم تر نیستید؛ دنبال بهتر است نقش لحظه ها را نیز بازی نکنید. نگاه خردمندانه و از بالا به پایین مدخل سرپوش هنگام فروش یعنی شکست فروش و یا آخرین فروش دانايي ابهام پيچيدگي و مفروضات و مجهولات خود را به شكاف مشتری نکشید و منحصراً بس سؤلات او را استجابت انعكاس دهید.

گاهی مشخصات ملک و ساختمان برای مشتری مهم نیست، بلکه آنچه از خرید محصول عایدش می شود اهمیت دارد وقت حسن ها را توضیح دهید. مشتری مدت خرید تلویزیون مارک طرفه العين را خریداری نمی کند بلکه تفریح، راحتی، پرستیژ و … را می خرد.مطمئن باشید از مشتری رشيد تر نیستید؛ سپس بهتر است نقش لحظه ها را نیز بازی نکنید. نگاه عالمانه و از بالا به پایین درب هنگام فروش یعنی شکست فروش و یا آخرین فروش

مطمئن باشید از مشتری عاقل تر نیستید؛ عقب بهتر است نقش متعلق ها را نیز بازی نکنید. نگاه بخردانه و از بالا به پایین تو هنگام فروش یعنی شکست فروش و یا آخرین فروش

دانش و اطلاعات خود را به رخنه مشتری نکشید و فقط سؤلات او را جواب اجابت دهید.

املاک و ساختمان های خود را بی عیب و كمي معرفی نکنید خرید خانه در تهران چرا که واقعا این طور نیست. عنوان کردن این مسئله نسبی است، پس به بیان تفاوت ها و تغییرات احتمالی در کارآیی ساختمان بپردازید.

هنر خوب شنیدن را بیاموزید. داهيانه شنیدن شرط انتها فروش صحیح و موفق است. سعی نکنید پیشاپیش پاسخ راه حل و پرسش سؤلات احتمالی مشتری را بدهید؛ حتی بهتر است پاسخ راه حل و پرسش سؤلات را به بررسی بیشتر موکول نمایید. برخلاف دیگران توصیه می کنیم تا می توانید به مشتری ثقه کنید؛ و مسلماً جایی که شايستگي اعتماد شما حفظ شود، تفاوت زیرکی و جبن را دریابید. فروش حظ بخش است و الفبای فروش یکی است و اولین حرف لمحه رضایت مشتری است.

تکنیک های فروش را به جای مشتریان با سایر همکاران خود تمرین کنید. در این حال شما می توانید توانایی های خود را مورد ارزیابی قرار دهید. تمرین، تمرین و تمرین، این یکی از رموز موفقیت فروش است.

هرگز تقلید نکنید. در انتخاب روش فروش از رهبر و پیشرو بازاری که در آن فعالیت می کنید، تقلید نکنید. چرا که در هر حال و در عین موفقیت کامل، یک دنباله رو هستید. آیا شما از یک دنباله رو خرید می کنید؟

برای فروش موفق بدقولی ممنوع. انتخاب زمان با مطالعه قبلی و مدیریت زمان جهت تحویل ملک یا ساختمان یا اتمام پروژه هایی که متعهد شده اید، اولین سابقه مثبت و تبلیغ مستقیم را برای شما رقم خواهد زد. این فرصت را از دست ندهید.

اولین ملاقات با مشتری را فقط به شنیدن نیازها و نقطه نظرات او اختصاص دهید و دومین جلسه را جهت ارائه راه حل و امکانات خود تعین نمایید. و به این ترتیب ارزشی را که برای جلسه اول قائل شده اید، نشان دهید.

با ارائه تعریفی متناسب با خواسته های مشتریان و تبلیغ مناسب آن را به محصولی جهت رفع نیازهای آنان تبدیل کنید.

هنگامی که اهداف فروش خود را مشخص کردید، نیازمندید تا آن ها را به اهداف روزانه تقسیم نمایید و سپس برنامه ها و اهداف روزانه خود را یادداشت کنید. همچنان که به فروش خود ادامه می دهید آن را با اهداف روزانه خود مقایسه کنید تا به یک تعادل جدید برسید، از آن چه حاصل می شود می توانید اهداف روز بعد خود را تهیه کنید. آیا واقعا دنبال کردن اهداف فروش روزانه با این طریق مؤثر خواهد بود؟ این عمل را برای 21 روز ادامه دهید، به زودی از نتایج آن شگفت زده خواهید شد.

همه پزشکان بزرگ، وکلای بزرگ، تکنسین های بزرگ و کسانی که فروش های بزرگ و موفق دارند، در یک چیز مشترک اند، آن ها همگی برنامه ای را که شامل سؤال کردن و گوش دادن به مشتریان است دنبال می کنند.

نقص کوچکی را پیشاپیش بپزیرید تا از عیب جویی های بزرگ تر در امان باشید و بعد در جهت رفع آن نقص، صادقانه بکوشید. ضمن این که با این روش، همدردی مخاطب را نیز جلب کرده اید و او را با خود همراه ساخته اید.

در تبلیغ و اعلان برای یک ملک، ساختمان یا آپارتمان از کیفیت مصالح سازه و … نشست وبرخاست نکنید؛ خیلی تکراری شده. به جای طرفه العين یک ویژگی متفاوت اجاره آپارتمان را که در ذهن ها می ماند عنوان کنید.





تخصصی تولید کنید و تخصصی بفروشید. عموماً چیز نفروشید، یک چیز بفروشید ولی خوب و خوشي بفروشید.

مردم باید شما را با مهارت و تجربه ای خاص بشناسند، نفس را هوشمندانه انتخاب کنید و به مردم معرفی کنید.

فروش را با برنامه ریزی بدو کنید ليك در هم مرحله برنامه ریزی درجا نزنید، با اجرای چند برنامه فروش و کسب، اشنایی لازم شيوه فروش را متناسب با بازار موجود، امکانات مالی و غموض به کار رفته در آن تدوین کنید.

تفاوت بین فعالیت و شغل را دریابید. فعل یعنی اقدامی به موقع سر پشه دره زمانی که نیاز است ولی فعالیت چنین نیست وقتی ارتكاب را گزينش می کنید مدخل سرپوش دریای مالامال تلاطم بازار يد ارتباط و زير تاب نمی زنید؛ غوطه شادي افزا (شناور) می شوید.

با زوال فعالیت اضافی انرژی خود را برای مقاطع حساس و شکار وقت ها حفظ کنید.



به سادگی امتیاز ندهید حتی امتیازهای از پیش تعیین شده را هنگامی عرشه کنید که دروازه اندر قبال ثانيه چیزی گرفته باشید.

برای فروش و بازاریابی موفق به خلاقیت نیاز جدی دارید و برای خلاقیت منحصراً بس کافی است داخل عین آرامش، داهيانه ببینید و بشنوید.

به هر دلیل يا بدقولی کردید به دروغگویی متوسل نشوید.

همه افراد موفق اهداف بزرگی را برای خود ترسیم و سپس این اهداف مهتر رهبر ممتاز را به اهداف کوچکتر تقسیم می کنند. اهداف به شما رخصت پروانه می دهند تا بر فعالیت خود تمرکز کنید و تمرکز بیشتر، موفقیت بیشتری را برای شما فراهم می کند.

به مشتریان منشور فتوا انتخاب بدهید. مردم آشنا دارند خرید کنند اما نمی خواهند کالایی به آن ها تحمیل شود. با آزادی گزینش، شما به ثانيه ها تصديق می دهید تا درون کنترل شما باشند و به نزاكت مال ها آزادی ضرور برای مقایسه خدمات خود را می دهید. گذشته و بعد از آنکه نفس را با پیشنهاد رقیب تان مقایسه کنند، با آزادی انتخاب مشتریان را از خود خشنود می کنید. فروش شما بالا خواهد رفت و نفع بیشتری نصیب شما خواهد شد.

هرگز به مشتریان خود به عنوان اسباب فروش نظاره نکنید. هنگامی که شما حقیقتا قرابت تناسب به کسی جمال نیت دارید، متعلق را تماما به نمایش می گذارید و هنگامی که مشتریان درک می کنند که شما به آن ها بیشتر از دست مايه شان دلبستگی دارید، شما مهلت فروش بیشتری خواهید داشت. فروشندگان بزرگ با قلب شكوه فروش می کنند خير با لهجه اصطلاح یا قلم شان.
نوشته شده در تاريخ يکشنبه 9 اسفند 1394 توسط میثم
براساس فرمولی که از سال 1351 دروازه اندر اکثر بنگاه ها و مشاوران املاک مبنای محاسبه تعیین قیمت منفعت بهای مقياس مسکونی فراغ می گرفت اوان ارزش يكتا مسکونی براساس فاکتورهای رایج تعیین می شد و سپس 25 درصد از قیمت ملک میزان رهنی بود که مستاجر باید صاف می کرد. به ديباچه اسم مثال يا آپارتمانی 50 متری 100 میلیون تومان قیمت گذاری می شد، موجر مبلغ رهن طرفه العين را حدود 25 میلیون تومان در نظر می گرفت که حتماً در حال حاضر چون دروازه اندر معاملات املاک تمام یک میلیون تومان دينار رهن معادل ماهانه 30 هزاردستان تومان اجاره تعریف می شود. در صورت موافقت مالک، مستاجر می توانست با تبدیل بخشی از تنخواه رهن به دربست ماهانه مطابق با توان خود يگانه مسکونی را معامله کند. مثلا وثيقه 25 میلیون تومانی به فاعل 20 میلیون ودیعه و ماهانه 150 الف بلبل تومان اجاره بها تبدیل می شد.در فرمول جدید مالک قیمت مراهنه واحد مسکونی خود را براساس متراژ تعیین می کند. به لقب مثال درصورتي كه آپارتمانی 100 متری که باب منطقه ای از شمال شهر واقع شده با قیمت هر متر مربعی سه میلیون تومان، مالک ثانيه برای وثيقه این يگانه مسکونی بابت هر مترمربع از خانه درخواست یک میلیون تومان ودیعه را می کند. به عبارتی قیمت وثيقه این يكه 100 میلیون تومان تعیین می شود. بنابراین همان طور که مشخص است در مبنای قیمت گذاری های جدید میزان وثيقه بسیار بیشتر از محاسبات قبلی است.




به عنوان مثال ما ملکی 100 متری را در منطقه هفت تیر به قیمت هر متر 500 هزار تومان یعنی 50 میلیون تومان اجاره دادیم که این مبلغ در بیشتر سطح منطقه یکسان است. اگر در بازار اجاره از معیار مشخصی برای تعیین نرخ اجاره استفاده می شد هیچ گاه نرخ های سلیقه ای کاربرد پیدا نمی کرد. وقتی که در سال گذشته نرخ اجاره 20 درصد افزایش داشته اتحادیه املاک چگونه می تواند مالکان را مجبور کند تا اجاره های خود را فقط 9 درصد افزایش دهند!؟ مسوولان باید بدانند مالکان برای رسیدن به خواسته های خود در مدتی کوتاه راه های فرار را پیدا می کنند. بهتر است مسوولان وزارت مسکن هرچه سریع تر بلوک بندی قیمت اجاره بها را اجرا کنند و در کنار طرح های بلندمدت طرح های کوتاه مدت را نیز به کار گیرند». در حالي كه بسياري از مالكان و بنگاه‌هاي معاملاتي رقم وديعه مسكن را يك پنجم اعلام مي‌كنند ولي هيچ مبناي ثابتي براي آن وجود نداشته و تعيين آن با پيشنهاد مشاور املاك و نظر نهايي مالكان است.

به گزارش خبرنگار مسكن خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در حالي كه اين روزها تعداد متقاضيان واحدهاي استيجاري نسبت به متقاضيان خريد و فروش مسكن افزايش يافته است، برخي از مالكان مبناي تعيين وديعه را يك پنجم قيمت كل خانه تعيين مي‌كنند.
اين در حالي است كه هيچ عدد ثابتي براي پرداخت وديعه وجود ندارد و اين نرخ بر اساس زمان، مكان و رضايت مالك تعيين مي‌شود.
مصطفي قلي‌خسروي-رييس اتحاديه كشوري مشاوران املاك-در گفت‌گو با خبرنگار ايسنا، درباره مبناي تعيين ميزان وديعه اظهار كرد: اين رقم در برخي موارد يك‌چهار، يك‌پنجم يا يك ششم است و مقدار آن بستگي به نظر مالكان دارد.

وي ادامه داد: مالكان بر اساس صلاح و خواست خود سقف پرداخت وديعه را تعيين كرده و بعضا مشاوران املاك هم رقم‌هايي را پيشنهاد داده و مالك و مستاجر بر سر آن توافق مي‌كنند.
به گزارش ايسنا، بر اين اساس نگاهي به فرمول‌هاي جديد براي محاسبه رهن و اجاره در سال جاره و به خصوص در فصل نقل و انتقالات مي‌اندازيم.
اين روزها كه بازار اجاره‌بها داغ است روشهای جدیدی در بازار اجاره مسکن شكل گرفته‌ است كه مبنای محاسبه تعیین قیمت اجاره واحدهای مسکونی قرار می‌گیرد. به طوری که از سال گذشته تعدادی از مالکان واحدهای مسکونی در بازار اجاره مسکن، به تعیین میزان اجاره بهای واحد مسکونی شان براساس متراژ روی آورده‌اند.
براساس فرمولی رايج در اکثر بنگاه‌ها مبنای محاسبه تعیین قیمت اجاره بهای واحد مسکونی بر اساس ارزش واحد مسکونی بوده است كه آن هم طبق فاکتورهای رایج تعیین و سپس 25 درصد از قیمت ملک میزان رهنی بود که مستاجر باید پرداخت می‌کرد.





تعیین منفعت بها بر مبنای مظنه تورم تمام ساله مبارزه مساله می شود که دخل حقوق بگیران بر مبنای تورمی که مدخل سرپوش سال گذشته ایجاد شده، افزایش یابد. بر این پي گفته می شود که درآمد سود بگیران نیز باید بر همین بنيان افزایش یابد تا قدرت خرید آنهایی که از این محل معيشت می کنند نیز کاهش نیابد. بنابراین درصورتي كه امسال صاحبخانه تان افزایش ۳۰ درصدی سود بها را خواست کرد، زیاد تعجب نکنید. این روش مسلماً در شرایط فعلی که تورم بسیار بالاست، یکی از غیرمرسوم ترین سبك ها تو بازار استجاره بها به نمره اندازه می رود و معمولا بر سر دم توافق نمی شود. ليك در سال های قديم که تورم کمتر بود و باید بر مبنای همین روند عمل شود، افزایش سود بها بیشتر از بها تورم بود.


روش تعزیراتی

در دو سال گذشته طرحی در بازار اجاره بها به اجرا درآمد که گرچه به اذعان بسیاری از کارشناسان و دست اندرکاران بازار، از ابتدا روشی غیرعملی بود و در نهایت هم با شکست مواجه شد، اما به هر حال می توانست محلی برای مطالبه مستأجران از صاحبخانه ها باشد.
بر اساس این روش که به دلیل نظارت تعزیرات بر اجرای آن به روش تعزیراتی معروف شد، اجاره بها نمی تواند بیش از حد مشخصی افزایش یابد.
این نرخ در سال ۹۰ بین ۷ تا ۹ درصد و در سال گذشته ۱۳ تا ۱۵ درصد تعیین شد. مبنای این روش هم تا حدود زیادی بر انصاف پایه گذاری شده است. یعنی در واقع اگر قرار باشد امسال هم طرح تعزیراتی اجرا شود، یقینا سقف افزایش اجاره بها را بسیار کمتر از ۳۰ درصد تعیین خواهد کرد.

عرف منطقه

اخیرا روشی درب بازار منفعت بها فورحالي شدن مرسوم دمده شدن است که نرخ كرايه ربح را بر مبنای متراژ تنها مسکونی تعیین می کند. باب این شیوه مالکان ارقامی بین ۷۰۰ هزاردستان تومان تا یک میلیون تومان را به ازای هر متر خانه پیشنهاد کرده اند که با یک محاسبه سرانگشتی، نمودار می شود که این اسلوب نیز با نوبت چندانی سر پشه دره بازار مواجه نخواهد شد و بساط متعلق اگر مجموع نشود، گسترده هم نخواهد شد. به شهرت مثال كرايه ربح یک غرفه ۷۰ متری با این روش، چیزی بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان می شود که به ديد نمی گروه بهره رقم منصفانه ای برای كرايه ربح یک غرفه با این متراژ باشد. يقيناً برخی فعالان بازار مسکن معتقدند که چون تمام هزینه های ساخت خانه، به صورت متری تعیین می شود، مالکان همچنين چاره ای ندارند به استثناي این که برای كرايه ربح هم مبنا را بر زمينه متراژ محاسبه کنند.



یک میلیون تومان؛ مساوی ۳۰ هزار تومان

چیزی که سال هاست در بازار اجاره بها رایج و ملاک عمل است، برابر گرفتن هر ۳۰ هزار تومان اجاره ماهانه با یک میلیون تومان رهن است. این را برای این می گوییم که در سال های گذشته برخی تلاش ها برای بر هم زدن این نسبت و کم و زیاد کردن آن به منظور کسب سود بیشتر صورت گرفت. اما هیچ گاه نتوانست جای خود را در بازار باز کند. این نسبت امسال هم هیچ تغییری نکرده و کماکان به قوت خود باقی است بنابراین اگر قصد تبدیل اجاره بها از اجاره به رهن یا از رهن به اجاره را دارید، همین نسبت را مدنظر قرار دهید. با نزدیک شدن به نیمه دوم اردیبهشت ماه مالکان و مستاجران واحدهای مسکونی به تدریج خود را آماده انجام نقل و انتقالات معاملات رهن و اجاره مسکن می کنند و این به معنای آن است که تا چند وقت دیگر بازار معاملات اجاره مسکن حسابی داغ خواهد شد اما نکته حائز اهمیت در این خصوص روش های جدیدی است که در بازار اجاره مسکن در حال شکل گیری است و مبنای محاسبه تعیین قیمت اجاره واحدهای مسکونی قرار می گیرد. به طوری که از سال گذشته تعدادی از مالکان واحدهای مسکونی در بازار اجاره مسکن (که تعداد آنها کم نیست)، به تعیین میزان اجاره بهای واحد مسکونی شان براساس متراژ روی آورده اند.
نوشته شده در تاريخ چهارشنبه 5 اسفند 1394 توسط میثم
یکی از مهمترین جاهایی که در یک ملک و ساختمان باید بازرسی شود سیستم سرمایش و گرمایش لحظه میباشد. حتما از شوفاژخانه یا موتورخانه بازدید نمایید و نكته بيني کنید که موتورخانه دارای دريچه تهویه و مطلع ساختن حریق باشد همچنین به بهره وسيع شماست که از سیستمهای پیشرفته سرمایش و گرمایش فايده ستاني و زيان شده باشد.به نمای ساختمان توجه کنید نمای ساختمان اولین چیزی است که احضار توجه میکند. نمایی که هم پايداري و باز زیبایی را با نيز داشته باشد، اطوار مختلف سنگ همتا گرانیت و... است ضمنا تغسيل و تمیز نگه داشتن وقت حسن هم سادهتر و کم هزینهتر است. به ورودی ساختمان توجه کنید. برای قلق و آمد بهتر باید حداقل درازي استاندارد آن رعایت شود. این مقدار حتما باید بیشتر از ۱۱۰ سانتیمتر باشد. عرض صراط پلهها نیز باید حداقل۹۰ سانتی متر باشد تا گذر ردشدن و مرور به راحتی كنا گیرد.به پلهها نیز توجه کنید ابعاد نمونه و غيراستاندارد پلهها هم به کاهش خطرات و حوادث به فقره برای کودکان و سالمندان کمک میکند. یک پله معيار باید حداقل ۳۰ سانتی متر طول و ۱۸ سانتی متر خراج داشته باشد. اما گر ساختمان بالای ۴ طبقه داشته باشد استانداردترین پلهها نيز نمیتواند جای آسانسور را در ثانيه بگیرد.



حصول اطمینان از عدم اتلاف انرژی در ساختمان زیرا اتلاف انرژی به مرور زمان برای شما هزینههای زیادی خواهد داشت. از ضد صوت بودن یا راههای کاهش ورود صدا به داخل ساختمان اطمینان حاصل کنید.بازدید ملک یا ساختمان مورد نظر در چندین نوبت شبانه روز برای اطمینان از دید، نوردهی و عوامل محیطی دیگر مهم است.
توجه به کیفیت ضروریترین مایع زندگی یعنی آب مصرفی و آشامیدنی منطقه داشته باشید. توجه به فشار برق و میزان کیفیت روشنایی، سیم کشی ها و مانند اینها داشته باشید.
اگر قرار باشد فضایی بیشتر از بقیه نورگیرتر باشد بهتر است این فضا اتاق خوابها و نشمین باشند. چون بیشتر ساعت عمرمان را در طول شبانه روز در این منطقه از منزل میگذرانیم و در مورد نور آشپزخانه هم دقت کنیم. بهتر است پنجرهای از خانه یا حداقل نورگیر ساختمان در آشپزخانه وجود داشته باشد.
به جنس کفپوشها دقت کنید.کابینتهایmdf در مقایسه با سایر انواع کابینتها دوامی بیشتر همراه با زیبایی کافی دارند و میتوانید در آشپزخانههای مدرن آنها را ببینید. مراقب باشید که تعداد کابینتها و قرار گیری آنها مناسب باشد.

به جنس پوشش دیوارها نیز توجه کنید. اگر رنگ استفاده شده، قابل شستشو باشد تا چند سال از رنگ آمیزی و دردسرهای آن در امان هستید.لولههای فاضلاب و آب بهتر است از جنس چدن و یا لوله پولیکای فشار قوی انتخاب شده باشد تا احتمال صدمه به آنها کمتر باشد. وجود بالکن یکی از چیزهایی است که ابتدا چندان مهم تلقی نمیشود اما به تدریج به اهمیت آن پی میبرید. فواید و موارد استفاده بالکن بسیار است از خشک کردن لباسها گرفته، تا گذاشتن دبههای ترشی و همین طور نشستن و چای خوردن. انباری هم یکی از ضروریات یک خانه مسکونی مطلوب است.توجه به فشار گاز و کیفیت و چگونگی لوله کشی گاز در داخل ساختمان.وجه به کیفیت وچگونگی لوله کشی آب در داخل ساختمان.
حصول اطمینان از نبود آلودگی صوتی و جلوگیری از انتقال صدا از بیرون به داخل ساختمان واز واحدی به واحد دیگر در ساختمان.

رعایت اصولی که موجب تأمین بهداشت و رفاه وآسایش ساکنان ساختمان میشود مانند طراحی درست پلان، پنجرهها، نورگیرها و...تحقیقات محلی برای اطمینان از امنیت و رفتارهای محیطی افراد محله. حصول اطمینان از رعایت نکات ایمنی در انشعابات و تاسیسات برق، گاز و آب ساختمان. توجه به موارد دفع زباله و شیوههای دفع زباله مانند شوتینگ زباله در برجها.حصول اطمینان از رعایت نکات مربوط به حفظ محیط زیست و ممانعت از ایجاد آلودگیهای زیست محیطی.

توجه به کیفیت و چگونگی نصب دربهای ورودی، خروجی و داخلی.حصول اطمینان از طراحی درست و اجرای صحیح عایقکاریهای رطوبتی.طراحی درست و اجرای صحیح عایقکاریهای حرارتی، به منظور جلوگیری از تبادل حرارت. حصول اطمینان از ایمن بودن ساختمان در مقابل آتش سوزی. تعبیه وسایل اطفای حریق، بسته به مورد از نصب کپسول تا لوله کشی اطفای حریق.پیش بینی هشدار دهندههای مورد نیاز در ساختمان برای اعلام خطر به ساکنان در زمانهای بروز خطر.

در شهرهای بزرگ اغلب مجبوریم آپارتمانهای واقع شده در ساختمانهای چند واحدی و بلندمرتبه را برای سکونت انتخاب کنیم. در این صورت ممکن است بین افراد مختلف خانواده در مورد اینکه کدام طبقه مناسبتر است، اختلاف نظر پیش آید.اگر به سروصدا حساس هستید و نمیخواهید به هیچ عنوان زمانهای حیاتی استراحت در منزل را از دست بدهید بهتر است از خیر طبقه همکف و اول بگذرید چون سروصدای خودروها در پارکینگ و نیز دود آنها، این امکان را از شما خواهد گرفت.
نمیتوان قسم و روال مصرف مصالح ساختمان را بعد از تکمیل شدن طرفه العين ارزیابی کرد و ساختمان مقاوم را پیدا کرد وليك خوب است فاکتورهایی که یک ساختمان را مقاوم میکنند، بشناسیم. مثلاً درون سازه فولادی، سنخ اتصالات و نیز مهاربندی آنها اهمیت فراوانی دارد. اما در سازههای بتنی، چیزی که مهم است گونه جنس بتن مصرفی و نیز سرزمين میلگردهای بهره گيري شده در متعلق است. چنانچه بتوانیم طی وقت ساخته شدن از یک کارشناس قابل اطمينان مشورت بگیریم و این دانسته ها را به يد ارتباط بیاوریم، موفق شدهایم ساختمان مقاومی را گزيدن و انتصاب کنیم، اما يا نتوانستیم، که معمولا همچنين چنین است، ناچاریم همین پرسشها را از مالک بپرسیم و پاسخهای او را با یک کارشناس مدخل سرپوش میان بگذاریم. یعنی ناچاریم به ادعای مالک وثوق کنیم. وليك نکتهای که خود ما میتوانیم از منظر پایداری ساختمان درون برابر زلزله کنترل کنیم، ابعاد ستونها درون طبقات نامشابه و آشنا و پارکینگ است که آیا با توجه به تعداد طبقات و بار مسبوق شده از طرف آنها، این ستونها جوابگو هست یا خیر؟

چگونه غرفه ای زیبا بسازیم

رنگ و فرم در دکوراسیون داخلی خیلی خیلی اهمیت دارن و باب واقع نمود های اصلی محوطه هستن.بار دکوراسیون پذیرایی بهتر اینه که یک سبک خاص رو برای فرم تعيين کنیم و سعی کنیم تزیینات منزلمون با اون سبک همخوانی داشته باشه. مثلا اگر از مبل های کلاسیک سود میکنین، كاربرد بهره جويي از یک تابلو مدرن ممکنه خیلی مليح خوشايند به نگاه نیاد.در مورد صبغه هم همیشه ست کردن رباينده نیست و بهتره تمام خانه از سایه و معلوم یک رنگ تشکیل نشده باشه، چونکه به مرور فصل کسل کننده و خواب آور میشه. بهترین راه اینه که حداکثر از تاخت یا سه رنگ متفاوت بهره وري کنیم.


زمینه در دکوراسیون داخلی و به خصوص دکوراسیون پذیرایی خیلی مهم هست.اینکه ما چه زمینه ای رو برای مبلمانمون انتخاب میکنیم در بهتر جلوه کردن اونها خیلی موثره.دیوارها و کف در واقع زمینه تزیینات ما هستن. که معمولا باید رنگ متضادی از مبلمان داشته باشن. البته این نکته رو هم در نظر بگیریم که دیوار و کف به هیچ وجه نباید همرنگ باشن. چراکه یکنواختی بیش از حدی ایجاد میکنه که خودش باعث کسلی میشه.

تابلو ها باز میتونن مکملهای خوبی برای فضای دکوراسیون پذیرایی ما باشن. بهتر اینه که نقش تابلو با یکی از مبلمان ها تناسب رنگی داشته باشه.این رخسار هم درون نظر داشته باشیم که تابلوها نباید بسيط اضافی دکوراسیون ما باشن، بلکه همونطور که گفتم باید مکمل باشن. یعنی درصورتي كه تابلویی گستاخي از روی دیوار برداریم احساس خالی بودن جاش رو دريافتن کنیم، لا اینکه با برداشتنش حس کنیم ميدان آتمسفر سبکتر شده. فرم تابلو ها هم مهمه. مسلماً انتخاب مبارك این شكل کاملا بستگی به صورت دیوارها داره.


نور هم به جلوه بیشتر دکوراسیون پذیرایی داخلیمون کمک میکنه. شدت نور در فضاهای مختلف باید متعادل باشه. نه اونقدر یکنواخت باشه که احساس خواب آلودگی و کسلی و عدم پویایی بده و نه اونقدر سایه روشن ایجاد کنیم که چشم خسته بشه. برای این کار میشه از چراغهای پایه دار یا آباژور استفاده کرد. همچنین بهتره لامپها به صورت عریان نور دهی نکنن و نور کاملا مستقیم نباشه. چرا که باعث خیرگی چشم میشه.
.: Weblog Themes By Pichak :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیشرو باکس | قدرت : مک بلاگ
تبليغاتclose